Vervolg 3

5 maart 2017

Na die geweldige tocht moesten we ff bijkomen:) Dus dinsdag was een rustdag, even in Rotorua geshopt en daarna nog een kleine wandeling in The Redwoods, om de spieren wat los te lopen. The Redwoods is het bos bij Rotorua met o.a. prachtige kaarsrechte dikke bomen en varens (zie foto). En daar hebben we, jawel 'n beetje regen gehad, ons eerste buitje sinds we in Nieuw Zeeland zijn, lekker als verkoeling want het was 25 graden....

Woensdagochtend hebben mam en ik afscheid genomen van Eric en Janine, zij blijven nog een aantal dagen in Rotorua. Mam en ik vertrekken die dag naar Tairua waar tante Helen en ome Tony hun strandhuis hebben. Ook afscheid moeten nemen van tante Diana, dat viel toch wel zwaar want geen idee of we elkaar nog zien (ze is ten slotte al 80 jaar). Vanuit Rotorua richting het noorden gereden en in Te Puke geluncht. Hier is het gebied waar veel kiwi's groeien (zie foto). Vanuit Te Puke naar Tauranga reden waar Mount Maunganui ligt. Deze heuvel ligt aan zee en vanaf de top heb je een prachtig uitzicht over de zee en de stad Tauranga, de wandeling was heel steil maar het uitzicht was meer dan de moeite waard! Rond 19.00 uur waren we in Tairua waar we na een hapje als een blok in slaap zijn gevallen.

De volgende ochtend hebben mam en ik achter het strandhuis van tante Helen nog as van ons pap op het strand achtergelaten. We hadden nog wat over en aangezien mijn nichtje Karen hier in 2013 is uitgestrooid vonden we het fijn om dat met zijn as ook te doen. Daarna zijn we door het prachtige Coromandel gereden en via Hot Water Beach en de plaats Coromantel weer teruggereden richting Waiuku om de laatste 2 nachten bij tante Helen en ome Tony te blijven. Vrijdag hebben we rustig aan gedaan, spullen gepakt en nog wat geshopt met tante Helen in Pukekohe en 's avonds waren we uitgenodigd bij Frances en Jason (mijn neef) om te eten. Frances had heerlijk gekookt, o.a. green lipped mussels. Ik lust helemaal geen mosselen maar deze waren echt heerlijk! Ze zagen er nog mooi uit ook, met een groen/blauwachtige schelp, dus die hebben mam en ik ieder eentje meegenomen. Daarna terug naar tante Helen en geprobeerd te slapen....... want om half 5 ging de wekker weer. Afscheid genomen van tante Helen en ome Tony en richting vliegveld gereden. Het zat erop! Mam en ik hebben het echt heerlijk gehad, soms ook zwaar vanwege alle herinneringen maar het was top en geen moment spijt van gehad. Iedereen heel erg bedankt voor alle enthousiaste reacties en we zien jullie weer in Nederland!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!