We zijn er!

21 februari 2017 - Waiuku, Nieuw-Zeeland

Na een lange reis eindelijk in Nieuw Zeeland aangekomen. Bij vertrek hadden we een half uur vertraging, dus op zich prima. Bij aankomst in Beijng hadden we eigenlijk ander half uur om over te stappen maar door de vertraging dus minder tijd en werd het aardig krap aan. Bij de paspoortcontrole was een Nederlands meisje voor ons die dezelfde vlucht moest hebben en zij sprak een klein Chinees manneke aan die meteen vanalles ging regelen en werden we uit de rij gehaald. Met een groepje van 7 mensen die die vlucht naar Guangzhou moesten halen renden we achter de Chinees aan over het vliegveld. We moesten opnieuw inchecken en dat was een hele onderneming. Er werd druk in walkie talkies gepraat en op een gegeven moment was een heel team voor ons bezig. Geen idee wat ze allemaal deden maar er was behoorlijke stress! Ook bij ons trouwens.....

Uiteindelijk onder begeleiding wederom door de controles en rennend naar de gate waar het vliegtuig op ons stond te wachten: We made it!! De vlucht van Beijng naar Guangzou was maar 3 uur en ging prima. De overstap van Guangzou naar Auckland, waar we 2 uur de tijd voor hadden was geen probleem en ging voorspoedig en na 13 uur vliegen kwamen we eindelijk, rond 7 uur maandagochtend, aan in Auckland. Daar door de strenge controle waarbij mijn wandelschoenen eruit werden gehaald en die waren niet schoon genoeg. Deze kregen een speciale behandeling waarna ik ze weer terug kreeg. Over de as van pap deden ze totaal niet moeilijk, was geen enkel probleem. Daarna door naar de aankomsthal en tot onze grote verrassing stonden tante Helen en Andrea ons op te wachten met een heel groot welkomsbord! Dat was echt geweldig! Toen de auto opgehaald en door naar tante Helen. Het was heerlijk weer, al lekker warm en zonnig. De rest van de dag wat bijgekomen van de reis en een rondje Waiuku en wat boodschappen gedaan. 's Avonds eerst nog met tante Helen, Ome Tony, Andrea en haar kinderen een leuke wandeling gemaakt bij een waterval en daarna bij Andrea en haar man Dwayne heerlijk gegeten. En om half 10 lagen we allemaal knock out in bed en goed geslapen.

1. Mirjam:
    20 februari 2017
    Jeetje wat een gedoe allemaal. Maar jullie zijn er! Geniet ervan.
  2. Erica:
    Hoi Naima,
    Goed om te lezen dat jullie een goed reis hebben gehad, op de stres in China na dan.....) Geniet er van met volle teugen!! Ik kijk al uit naar je volgende verslag!
    Groetjes uit n grijs en miezerig Nederland
  3. Marina:
    Hallo allemaal,
    Wat een gedoe maar gelukkig is alles goed gekomen. Wat leuk van Helen en Andrea om jullie op het vliegveld welkom te heten. Geniet van alles en iedereen wij houden hier de boel wel recht en hebben al toegezegd dat jullie mam met ons ( de vaste clan ) meegaat naar Pieter en Marja. Je ziet het gaat hier gewoon door. Liefs van ons.
  4. Anky:
    21 februari 2017
    Nou, jullie zijn er! en nu lekker genieten...ik ben benieuwd naar jullie volgende avonturen :-)
  5. Betsy en Nabil:
    21 februari 2017
    Ha Berdebesjes
    Ik zie jullie al achter die Chinees aan hollen . Ondanks de stress toch alles goed gekomen . Nog hele fijne dagen en de groetjes aan Helen,Tony en Andrea . Zie met belangstelling jullie vervolg !
  6. Aggie:
    22 februari 2017
    Heeeee Naima, fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Je hebt nu al iets heel bijzonders meegemaakt: Naima in de stress. Hoe ziet dat eruit?? Zonder gekheid, ik wens jullie een hele goede reis toe, met alles wat er is!
  7. Marleen:
    Ha Iemsie,
    Ik zie het helemaal voor me, jullie daar op het vliegveld, ha, ha.
    Op dat moment wel wat minder leuk.
    Toon zijn schoenen werden er toen ook uit gehaald, en met chemisch spul schoon gemaakt, die hebben al die weken vreselijk gestonken, en zette deze iedere keer weer buiten de camper als we ergens stonden.
    Wat een leuke verrassing, dat hun er waren, en fijn dat het allemaal goed is gegaan.
    Doe ze allemaal vele groetjes.
    Veel plezier in Taupo, ben benieuwd naar een van jullie wandelingen die jullie gaan maken.
    Wij zitten weer in het miezerige kikkerlandje, na een heerlijke zonnige vakantie in Maleisië.
    Met de carnaval voor de deur.
    Geniet van de tijd daar in het mooie N.Z.
    Met lieve groetjes aan allen, van Toon en Marleen
  8. Patricia:
    Hey Naima!

Wat een avonturen, en je bent nog maar net weg! Heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verhaal!~

x, Pi