Vervolg

25 februari 2017 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Het even geduurd voordat ik een computer had gevonden maar hierbij het vervolg.

Dinsdag zijn we met tante Helen naar het strand bij Waiuki gegaan en hebben we wat as van ons pap achtergelaten. We hadden een mooie cirkel met schelpen gemaakt (zie foto) en daarin een geul gegraven. Ik was net bezig om de as daarin te doen toen er een hele grote golf kwam en ons helemaal nat maakte en alles wegspoelde! Bedankt pap, heel grappig :) Daarna zijn Eric en Janine verder gegaan met hun reis richting het zuiden. Wij zien hen op donderdag weer in Palmerston North. Verder hebben mam en ik nog wat geshopt in Pukekoh en onze spullen weer gepakt want de volgende dag zou het een lange reis worden dus op tijd naar bed.

Woensdag op tijd vertrokken bij tante Helen richting Rotorua om tante Diana op te halen. Na 3 uur rijden kwamen we aan bij haar. Heerlijk om haar weer te zien, ze is niets verandert, praat aan een stuk door en je komt er niet tussen! Alle spullen die ze nog in Nederland had achtergelaten na haar laatste bezoek hadden we meegenomen en ze sloeg steil achterover van alles die spullen. En dat was nog niet alles want Eric had ook nog wat in zijn auto liggen. Na een uurtje vertrokken richting Taupo waar we nog een broek voor tante Helen in een winkel moesten ophalen (je krijgt altijd allerlei opdrachten mee......) en daar ook maar meteen geluncht. En daarna weer door richting het zuiden via Lake Taupo en natuurlijk Dessert Road waar de 3 vulkanen zijn (zie foto). Na een reis van in totaal 10 uur kwamen we eindelijk aan in Palmerston North. Vlug ingecheckt in ons motel en door naar tante Peggy en Ome George voor ons diner. Goed om ze beiden weer te zien, ook zij zijn niks verandert.

Donderdag eerst lekker uitgeslapen en ontbeten en zagen we Eric en Jeanine weer. Gewandeld in Palmerston North waar ik de (voor mij) beroemde klok weer zag die ik me nog kon herinneren toen we hier woonden en nog gewinkeld. Ons mam wilde naar haar favoriete pub om te lunchen en daarna tante Peggy opgehaald en zijn we richting de begraafplaats gegaan. Tante Peggy vertelde dat we na 16.00 uur moesten gaan omdat dan de mensen van de begraafplaats weg zijn en als ze zien wat je doet dan moet je 130,- dollar betalen. Dus schep meegenomen en bij opa en oma's graf hebben we het gras weggehaald en een gat gegraven. Daarin hebben we ons paps as gedaan en het gras weer teruggelegd. Niets van te zien. Het voelde heel goed om het zo te doen, hij was weer thuis.........

's avond bij tante Peggy gebbq en daar nog nichtjes van ons pap gezien, Pat, Josie en Jill. Leuk om ze weer te zien.

De volgende dag zat onze tijd in Palmerston North er weer op, afscheid genomen van tante Peggy en ome George en zijn ons mam, tante Diana en ik weer richting Rotorua gereden. Weer via Dessert Road en de prachtige vulkanen, echt spectaculair om ze te zien, prachtig landschap. Even off road geweest om een foto te maken, kwamen er een paar tanks op ons af gereden (ook het leger van Nieuw Zeeland oefent hier). Snel in de auto gesprongen en weggereden. Onderweg even gerust bij Lake Taupo, voetjes in het water, heerlijk. In Taupo zelf weer even gekeken naar het beroemde Hole in One, waarbij je vanaf de kant in 1 slag de golfbal op een ponton een stuk verderop gelegen in het water moet zien te krijgen. Het lijkt heeeeeeeel simpel maar lukt nooit iemand. Maar natuurlijk zijn er mensen die denken dat ze het kunnen..... Leuk kom te zien. 's Avonds aangekomen in Rotorua en als een blok in slaap gevallen.

1. Marina:
    25 februari 2017
    Hallo allemaal, Wat een mooi verhaal met super mooie foto's. Fijn dat het allemaal zo gaat als jullie graag wilden en jullie pap weer thuis is. Het lijkt me heerlijk om iedereen daar weer te zien dus geniet er van. Kijk nu al uit naar je volgende verhaal. Liefs van ons,
    groetjes Marina
  2. Aggie:
    25 februari 2017
    Fijn dat jullie de as van vader, op zo'n mooie manieren weer thuis hebben kunnen brengen! En wat is het een prachtig land is het toch. De herinneringen komen weer boven. En dan heb je de geweldige rotorua crossing nog te goed! Nog een fijne tijd Naima.
  3. Malou van de Laar:
    Hoi Allemaal,

Wat een mooie verhalen en foto's Naima, ik hoop dat jullie daar een super tijd hebben, zo te zien en te horen zal dat wel lukken.
    Doe vooral heel veel groetjes aan Diana van Piet en mij en we hopen dat we ze snel weer eens zien ( in het echt dan☺)
    Geniet ervan en ik wacht op het volgende verhaal doeiiiiiiiiMalou
  4. Betsy en Nabil:
    Hallo allemaal

Heel mooi verhaal . Echt iets van jullie pap door jullie te verrassen met zo'n golf om zijn as zo snel het water in te drijven .
    Fijn dat ie nu bij zijn ouders ligt ,toch zou ie zich nog bedenken als dat een boete zou kosten .
    Voor jullie allemaal een fijn gevoel , ook voor Diana en Peggy dat ze de broer en schoonbroer nog een rustplaats hebben kunnen geven .
    Geniet verder nog van de dagen die je nog hebt .
    Heel veel groetjes vanuit Dubai van Nabil , Omar en Betsy
  5. Marleen:
    26 februari 2017
    Hoi , hoi,
    Wat fijn dat het allemaal gaat, zoals jullie het graag wilde.
    Mooie foto's trouwens, de herinneringen komen weer naar boven, geweldig !
    Ook fijn voor Diana en Fam.
    Voor jullie zijn er natuurlijk ook wel vele herinneringen naar boven gekomen, geef deze een warm plekje in jullie hart.
    Geniet van de rest van jullie vakantie, dan gaan wij nog een beetje carnavallen .
    Vele groetjes